http://tw.youtube.com/watch?v=XQG8SoUhQ0I&eurl=http://www.wretch.cc/blog/postyle/13534916

牽手 - 蘇芮    曲︰李子恆   詞︰李子恆

*因為愛著你的愛 因為夢著你的夢
所以悲傷著你的悲傷 幸福著你的幸福
因為路過你的路 因為苦過你的苦
所以快樂著你的快樂 追逐著你的追逐

因為誓言不敢聽 因為承諾不敢信
所以放心著你的沈默 去說服明天的命運
沒有風雨躲得過 沒有坎坷不必走
所以安心地牽你的手 不去想該不該回頭

#也許牽了手的手 前生不一定好走
也許有了伴的路 今生還要更忙碌
所以牽了手的手 來生還要一起走
所以有了伴的路 沒有歲月可回頭

--重唱--

所以有了伴的路 沒有歲月可回頭


===========================================================================
謝謝您陪我度過人生中最艱困的時刻
即使在我們手頭上最拮据的時候,您還是一直很支持我,要我追求最熱愛的歌唱事業。
終於,我能夠去做這件一直以來我以為我在這個世界上應該要去做的事、這件我最愛的
事,這帶給我數不盡的喜悅。
===========================================================================



這是網路上有人貼出的牽手英文版翻譯(我也不知道翻的好不好,不過可以確定的是,翻的再好都還是會失去原味)

i take the fancy for what you loved.
i expect the realization of the dreams you dreamed .
so i feel sad when you lose heart
and become happy on seeing your smile appeared.

i experienced the journey of your life.
i was suffered by the hardship you endured
so that i could find my pleasure in your happiness.
and always seek my furture in your pursuit.

i dare not to listen to your swears .
just as i cannot let myself to believe in your promises .
so i just convince myself the destiny of tomorrow will be fine
regardless of all your silence.

certain trials from life are just inevitable.
certain frustrations on the trip that we have to face up to .
so what only i want is holding your hand with my heart reassured,
and never look back.

maybe we didn 't have an easy time last lifetime although we were hand in hand .
maybe we will become even more painstaking since now we have each other .
so ,next lifetime ,let 's still go through everything together...
so,we have no time to regret since we have got the companion for the
pilgrimage further...

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    smileandy99 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()